fredag den 13. november 2015

Tekniske udfordringer og tunesisk hækling | technical dificulties and tunesian

(danish below)

I would love to say that everything I do is easy and fun, but this week was a little bit of a giant mess. I updated a program that I use for school, watched a youtube video and was drawing in photoshop when my screen started flichering. Green lines appeared, the sound from the video started screetching like a stuck record and then everything turned black. After about 10 seconds of just panicking and staring at the screen, the computer finally shut down. It took a while, but then it started up again. Something was very wrong - the resulotion on the screen was at the lowest setting, and everything was fuzzy. I am not a graphics snob, but even I found it unacceptable. Why is this any of your business? Well this weeks video is very effected by it. Its made in movie maker, the sound is terrible and it was done as quickly as possible. It turns out there was yarn sitting at the back of the screen, and down around my computer. This makes it very hot, and my poor graphics card didn't like the heat. Oh well... This will serve as a lesson to anyone who think cleaning is a waste of time and effort. Or just to remind myself to pick up balls of yarn... one of the two  : )

Anyway, its nice to know that I can do this in other programs, even if Movie Maker is pretty hard to tango with.

--------------------------------------------------------
Jeg ville gerne påstå, at det er super sjovt og nemt altid at lave videoer, men i denne uge var det godt nok lidt af en udfordring. Jeg var igang med at opdatere et program jeg skulle bruge til skolen, samtidig med at jeg så noget youtube og var i gang med at tegne noget i photoshop, da min skærm pludselig havde grønne striber på tværs. Herefter begyndte lyden fra videoen at hakke, og skærmen gik helt i sort. Efter omkring 10 sekunder (laaaang tid) slukkede computeren og var det i et stykke tid, hvorefter den startede igen. Skærmen var nu sat til den laveste opløsning. Det var mildest talt ikke kønt. Jeg er ikke sådan en der går vildt meget op i opløsning, men det var ikke til at arbejde med. Alt dette er kun relevant fordi det påvirker denne uges video. Den er lavet i movie maker (behøver jeg sige mere?). den er mildest talt lavet hurtigt og det ses også tydeligt på kvaliteten. I sidste ende var problemet, at der var garn alle steder ved mit arbejdsområde - nede omkring kabinettet, lagt op ad skærmen osv. Dette gjorde den ret varm. I det mindste kan jeg nu huske hvorfor det er så vigtigt at rydde op : )

I det mindste er det rart at vide at jeg er i stand til at lave videoer uden alt udstyret, også selvom det var lidt af en plage : )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar